Privatlivspolitik

Når du giver personoplysninger til SUFO, ønsker vi, at du skal føle dig tryg ved, at vi beskytter dine data. Vi opfordrer dig til at læse nedenstående privatlivspolitik.

Når du indmelder dig i SUFO, eller når du i anden anledning afleverer persondata til SUFO skriftligt, ved personlig kontakt eller ved brug af digitale tjenester, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. SUFO indsamler og behandler altid personoplysninger efter gældende lovgivning og vejledninger. SUFO tilstræber altid at sikre størst mulige gennemsigtighed i forhold til indsamling og anvendelse af persondata.

Brug af personoplysninger
Personhenførbare oplysninger gives kun til tredjepart, hvis det er nødvendigt for at kunne levere den service eller aktivitet, som den registrerede har tilmeldt sig, og oplysningerne vil af tredjepart alene blive brugt til det konkrete formål. Vi indsamler aldrig personhenførbare oplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved tilmelding, registrering eller deltagelse i en undersøgelse m.v.

Personoplysninger bruges til at gennemføre den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Når du indmelder dig i SUFO, accepterer du samtidig du samtidig, at vi må sende dig medlemsblade samt anden relevant information på den oplyste e-mailadresse.

SUFO indsamler data via følgende kanaler
E-mails
sendt til fællespostkasse eller medarbejdere hos SUFO.
Formål: Dialog med medlemmer og ikke-medlemmer.

Tilmeldingsformularer via hjemmeside eller skriftligt.
Formål: Registrering af deltagelse på årskonference eller indmeldelse i SUFO

Medlemshåndtering
I medlemssystemet opbevarer vi eksempelvis navn, jobtitel, uddannelse, e-mailadresse, faktureringsadresse, arbejdssted og telefonnummer. Oplysninger bruges til at godkende og administrerer dit medlemskab, opkræve dit kontingent samt anden daglig drift.

Opbevaring af data
SUFO opbevarer altid data på en sikkerhedsmæssig forsvarlig måde. SUFO opbevarer alle personoplysninger forsvarligt, både fysiske oplysninger og elektroniske. SUFO opbevarer kun personlige oplysninger, så længe det har et klart formål.

Hvem kan tilgå data?
Data kan kun tilgås af medarbejdere i SUFO’s sekretariat og deles kun med tredjepart i det omfang, det er nødvendigt for at servicere den enkelte registrerede f.eks. ved deltagelse i årskurser. I de tilfælde har SUFO indgået databehandleraftaler.

Sletning af personoplysninger
Dine personoplysninger bliver slettet, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af formålet. Statistiske data kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form.

Indsigt og klage
Du har ret til at få oplyst, hvilke informationer SUFO opbevarer om dig. Hvis oplysningerne er forkerte, har du ret til at få dem rettet. Endelig har du ret til at få slettet oplysninger om dig hos SUFO, såfremt disse oplysninger ikke længere er relevante.

Senest revideret juni 2020

Sufo.dk